Vrátenie tovaru (odstúpenie od zmluvy) a výmena tovaru
1. Ukončenie zmluvy a poučenie o uplatnení práva spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy
1.1 Zmluva môže byť ukončená:
1.2 Spotrebiteľ má právo od Zmluvy odstúpiť, hoci aj v časti, aj bez uvedenia dôvodu v lehote 14 (slovom: štrnástich) dní odo dňa prevzatia Predmetu objednávky okrem Zmluvy, ktorej predmetom je dodanie Tovaru:
1.3 Spotrebiteľ má právo od Zmluvy odstúpiť aj pred začatím plynutia lehoty podľa bodu 7.2 VOP.
1.4 Spotrebiteľ právo na odstúpenie od Zmluvy uplatní jednoznačne formulovaným oznámením v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom médiu (napr. e-mailom) adresovaným na kontaktné údaje Obchodníka, pričom za uvedeným účelom môže použiť vzorový formulár na odstúpenie od Zmluvy podľa prílohy č. 2 VOP.
1.5 Lehota podľa bodu 7.2 VOP je zachovaná, ak Spotrebiteľ oznámenie o odstúpení od Zmluvy odošle Obchodníkovi najneskôr posledný deň podľa bodu 7.2 VOP uvedenej lehoty.
1.6 Spotrebiteľ je povinný bezodkladne, najneskôr do 14 (slovom: štrnástich) dní odo dňa odstúpenia od Zmluvy podľa bodu 7.2 VOP Predmet objednávky v rozsahu zodpovedajúcom odstúpeniu od Zmluvy v pôvodnom obale (ak je to v danom prípade možné), so všetkým príslušenstvom a návodmi, faktúrou, dodacím listom, e-mailom a/alebo iným potvrdením o kúpe predmetného Tovaru odovzdať na Prevádzkarni alebo ho odoslať Obchodníkovi na:
1.7 Obchodník osobitne informuje, že zásielka mu zaslaná naspäť prostredníctvom spoločnosti Slovenská pošta podľa bodu 7.6.2 VOP na dobierku, nebude Obchodníkom prevzatá a bude tak vrátená Zákazníkovi naspäť, čo Zákazník berie na vedomie a výslovne súhlasí, že náklady mu v tejto súvislosti vzniknuté bude znášať sám v celom rozsahu vrátane s dôsledkami predvídaných poslednou vetou bodu 7.11 VOP.
1.8 Zákazník má právo Predmet objednávky rozbaliť a odskúšať obvyklým spôsobom zodpovedajúcim skúšaniu v skúšobnej kabíne na akejkoľvek bežnej kamennej predajni. Uvedené v sebe nezahŕňa oprávnenie Tovar nosiť (v interiéri či exteriéri), odstrániť z neho štítky/visačky/nálepky/nášivky, prať, upraviť si ho na mieru a pod. Zákazník zodpovedá za zníženie hodnoty Tovaru odoslaného naspäť Obchodníkovi, ktoré vzniklo v dôsledku zaobchádzania s ním nad rámec potrebný na zistenie vlastností a funkčnosti Tovaru. Nárok Obchodníka na náhradu škody nie je týmto dotknutý. Obchodník je oprávnený započítať svoj nárok na zaplatenie zníženej hodnoty Tovaru podľa predošlej vety voči Podnikateľovi titulom porušenia danej povinnosti oproti (aj nesplatnej) pohľadávke Podnikateľa voči Obchodníkovi, pričom body 4.9 a 4.9 VOP sa uplatnia primerane.
1.9 Doručenie odstúpenia Zákazníka od Zmluvy podľa tohto článku 7 Zmluvy Obchodník bezodkladne, najneskôr do 3 (slovom: troch) pracovných dní od jeho doručenia, potvrdí Zákazníkovi písomne (vrátane e-mailom či prostredníctvom SMS).
1.10 Obchodník má právo od Zmluvy odstúpiť najmä z nasledovných dôvodov:
1.11 Obchodník vráti Zákazníkovi ním uskutočnené platby podľa Zmluvy v rozsahu zodpovedajúcom odstúpeniu od Zmluvy bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 (slovom: štrnástich) dní od doručenia oznámenia o odstúpení od Zmluvy rovnakým spôsobom, aký Zákazník použil pri ich zaplatení, avšak s výnimkou vrátenia platieb v hotovosti na Prevádzkarni, ibaže sa Strany dohodnú inak, a to za predpokladu, že mu v rovnakej lehote bol Predmet objednávky v rozsahu zodpovedajúcom odstúpeniu od Zmluvy a spôsobom podľa bodu 7.6 VOP doručený naspäť, resp. Zákazník hodnoverne preukázal jeho odoslanie. V prípade platobnej metódy podľa bodu 4.7.5 VOP, bude celá suma na vrátenie pripísaná na nový darčekový certifikát/propagačnú poukážku.
Formulár na odstúpenie od zmluvy spotrebiteľom PDF
2. Výmena Tovaru spotrebiteľom
2.1 Spotrebiteľ má právo v lehote a za podmienok podľa bodu 7.2 VOP jedenkrát požiadať o výmenu Predmetu objednávky, hoci aj v časti, za inú veľkosť a/alebo farbu Tovaru, a to na adrese a za podmienok podľa bodu 7.6 VOP, pričom za uvedeným účelom môže použiť vzorový formulár na vrátenie Tovaru podľa prílohy č. 3 VOP. Body 7.7, 7.8 a posledná veta bodu 7.11 VOP platia primerane.
2.2 O vyhovení, resp. nevyhovení žiadosti podľa bodu 8.1 VOP rozhodne Obchodník bezodkladne po doručení dotknutého Tovaru od Spotrebiteľa, najneskôr do 3 (slovom: troch) pracovných dní (napr. v závislosti od dostupnosti Tovaru na sklade, potreby stiahnutia Tovaru z Prevádzkarne). Na výmenu Tovaru Obchodníkom nie je právny nárok (napr. z dôvodu nedostupnosti požadovanej veľkosti Tovaru, vypredania zásob Tovaru). Po vyhodnotení žiadosti podľa bodu 8.2 VOP dodá Obchodník Spotrebiteľovi pôvodný Predmet objednávky, resp. jeho časť z dôvodu nevyhovenia žiadosti alebo nanovo žiadaný Tovar na vlastné náklady rovnakým dodacím spôsobom a na rovnakú adresu Spotrebiteľa, ako vyplývajú z Objednávky, ibaže sa Strany dohodnú inak, pričom Zákazník berie na vedomie a výslovne súhlasí, že náklady mu v tejto súvislosti vzniknuté v dôsledku akéhokoľvek v poradí ďalšieho dodania (napr. dopravné náklady) bude znášať sám v celom rozsahu.
2.3 Spotrebiteľ môže tovar na výmenu odovzdať na Prevádzkarni alebo ho odoslať Obchodníkovi na:
Formulár na výmenu tovaru spotrebiteľom PDF