Prihlás sa
Úvod Všeobecné obchodné podmienky

Všeobecné obchodné podmienky

1. DEFINÍCIE

1.1 Nasledovné pojmy s veľkým začiatočným písmenom zahŕňajú jednotné ako i množné číslo daných pojmov a majú na účely VOP nasledovný význam:

1.1.1 DPH znamená daň z pridanej hodnoty;
1.1.2 Obchodník znamená spoločnosť BUSHMAN TRADE s. r. o., so sídlom: Stará Vajnorská 11, 831 04 Bratislava - mestská časť Nové Mesto, Slovenská republika, IČO: 51 704 501, spoločnosť s ručením obmedzeným zapísaná v Obchodnom registri vedenom Mestským súdom Bratislava III, oddiel: Sro, vložka č.: 128258/B, DIČ: 2120761621, IČ DPH: SK2120761621, e-mailová adresa: [email protected], telefónne číslo: +421 908 767 330, orgán dohľadu: SOI;
1.1.3 Občiansky zákonník znamená zákon č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov alebo taký iný zákon, resp. zákony, ktorý/-é ho nahradí/-ia v rozsahu predmetu jeho úpravy;
1.1.4 Obchodný zákonník znamená zákon č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov alebo taký iný zákon, resp. zákony, ktorý/-é ho nahradí/-ia v rozsahu predmetu jeho úpravy;
1.1.5 Objednávka znamená objednávka Zákazníka na kúpu Tovaru od Obchodníka odoslaná prostredníctvom elektronického formulára na to určeného na Webovom sídle v znení jej prípadných dodatkov;
1.1.6 Podnikateľ znamená osoba odlišná od Spotrebiteľa, konajúca v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania, a to aj prostredníctvom inej osoby, ktorá koná v jej mene alebo na jej účet;
1.1.7 Predmet objednávky znamená Tovar, ktorý sa Obchodník zaväzuje dodať Zákazníkovi na základe Objednávky;
1.1.8 Prevádzkareň znamená sídlo Obchodníka, jeho kamennú predajňu a/alebo showroom;
1.1.9 Slovenská pošta znamená spoločnosť Slovenská pošta, a.s., so sídlom: Partizánska cesta 9, 975 99 Banská Bystrica, Slovenská republika, IČO: 36 631 124, akciová spoločnosť zapísaná v Obchodnom registri vedenom Okresným súdom Banská Bystrica, oddiel: Sa, vložka č.: 803/S;
1.1.10 Spotrebiteľ znamená fyzická osoba, ktorá v súvislosti so Zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom a/alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti a/alebo povolania;
1.1.11 SOI znamená Slovenská obchodná inšpekcia, so sídlom Bajkalská 21/A, P. O. BOX 29, 827 99 Bratislava - mestská časť Ružinov, Slovenská republika;
1.1.12 Strana znamená ktorákoľvek zo Strán;
1.1.13 Strany znamenajú Zákazník a Obchodník spoločne;
1.1.14 Subjekt alternatívneho riešenia sporov znamená orgán alternatívneho riešenia sporov alebo iná na to oprávnená právnická osoba podľa Zákona o alternatívnom riešení sporov (napr. SOI), pričom zoznam je dostupný na stránke Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky;
1.1.15 VOP znamenajú tieto všeobecné obchodné podmienky Obchodníka vyhotovené podľa ustanovenia § 5 ods. 3 Zákona (v prípade Spotrebiteľa), resp. ustanovenia § 273 Obchodného zákonníka (v prípade Podnikateľa) upravujúce vzťah Strán pri predaji Tovaru podľa Objednávok. VOP sú vo forme needitovateľného elektronického dokumentu zverejnené na Webovom sídle na adrese https://bushman.sk/obchodne-podmienky/, z ktorého môžu byť Zákazníkom otvorené a prečítané, stiahnuté a uložené na trvanlivé médium a/alebo vytlačené pred odoslaním Objednávky;
1.1.16 Tovar znamená akákoľvek hmotná hnuteľná vec (najmä, no nie výlučne, oblečenie, obuv a doplnky) bližšie popísaná a ponúkaná Obchodníkom na predaj prostredníctvom Webového sídla za podmienok stanovených VOP;
1.1.17 Zákazník znamená Spotrebiteľ alebo Podnikateľ ako objednávateľ Tovaru špecifikovaný v Objednávke;
1.1.18 Zákon znamená zákon č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov alebo taký iný zákon, resp. zákony, ktorý/-é ho nahradí/-ia v rozsahu predmetu jeho úpravy;
1.1.19 Zákon o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov znamená zákon č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov alebo taký iný zákon, resp. zákony, ktorý/-é ho nahradí/-ia v rozsahu predmetu jeho úpravy;
1.1.20 Zmluva znamená kúpna zmluva uzavretá Stranami s obsahom uvedeným v Objednávke;
1.1.21 Webové sídlo znamená webové sídlo Obchodníka dostupné na adrese https://bushman.sk.

 

2. ÚVODNÉ USTANOVENIA

2.1 Objednávateľ si na základe Objednávky objednáva u Obchodníka Predmet objednávky a zaväzuje sa zaplatiť jeho predajnú cenu, ako i ďalšie náklady a/alebo poplatky dohodnuté v Objednávke a Obchodník sa zaväzuje Predmet objednávky Zákazníkovi dodať a previesť na Zákazníka vlastnícke právo k Predmetu objednávky v súlade s podmienkami Objednávky

2.2 Ak je Predmetom objednávky viac Tovarov, podmienky Objednávky sa uplatnia na všetok Tovar.

2.3 Predmet objednávky je nový, bez akýchkoľvek fyzických a/alebo právnych vád či nárokov tretích strán.

3. OBJEDNÁVKA TOVARU A UZATVORENIE ZMLUVY

3.1 Zákazníkom pravdivo a riadne vyplnená (t.j. so všetkými predpísanými údajmi a potvrdeniami) a Obchodníkovi doručená Objednávka sa považuje za návrh na uzatvorenie Zmluvy zo strany Zákazníka. Takto Zákazníkom odoslaná Objednávka je preňho záväzná.

3.2 Podľa bodu 3.1 VOP odoslanú Objednávku môže Zákazník písomne (vrátane e-mailom) zrušiť, hoci i sčasti, výlučne do okamihu jej akceptácie Obchodníkom podľa bodu 3.3 VOP.

3.3 K uzatvoreniu samotnej Zmluvy dochádza až následným akceptovaním Objednávky Obchodníkom a jej doručením Zákazníkovi na jeho e-mailovú adresu podľa Objednávky. Pre vylúčenie pochybností, automaticky vykonané oznámenie o prijatí Objednávky do elektronického systému Obchodníka sa pre jeho výlučne informatívny charakter za akceptáciu podľa predošlej vety nepovažuje.

3.4 O akceptácii Objednávky rozhodne Obchodník bezodkladne po jej doručení, najneskôr do 2 (slovom: dvoch) pracovných dní. Na akceptáciu Objednávky Obchodníkom nie je právny nárok (napr. z dôvodu, že Zákazník v minulosti podstatným spôsobom alebo opakovane porušil svoje povinnosti voči Obchodníkovi, rozsah Tovaru objednaného Spotrebiteľom prekračuje obvyklé množstvo bežnej domácnosti, technická chyba elektronického systému Obchodníka).

3.5 S ohľadom na okolnosti konkrétneho prípadu je pri pochybnostiach Obchodník oprávnený pred akceptáciou Objednávky kontaktovať Zákazníka a žiadať od neho ďalšie písomné a/alebo ústne potvrdenie. Ak Zákazník dané potvrdenie odmietne udeliť alebo ho v Obchodníkom stanovenej primeranej dodatočnej lehote v požadovanom rozsahu neposkytne, Objednávka sa v dotknutom rozsahu považuje za zrušenú Zákazníkom.

3.6 Zrušenie časti alebo celej Objednávky podľa bodov 3.2 a 3.5 VOP má za následok, že platba uskutočnená Zákazníkom v prospech Obchodníka v súvislosti s Objednávkou (ak je to v danom prípade relevantné) bude v rozsahu zodpovedajúcom zrušeniu Objednávky Zákazníkovi vrátená do 14 (slovom: štrnástich) dní odo dňa doručenia oznámenia o zrušení Objednávky, okamihu odmietnutia Zákazníka udeliť požadované potvrdenie alebo márnym uplynutím lehoty podľa bodu 3.5 VOP, a to rovnakým spôsobom, aký Zákazník použil pri platbe, ibaže sa Strany dohodnú inak.

3.7 Obchodník informuje, že neposkytuje popredajný servis

4. PREDAJNÁ CENA A PLATOBNÉ PODMIENKY

4.1 Konečná cena Tovaru vrátane DPH v mene euro, t.j. predajná cena, je uvedená pri popise Tovaru a platí k okamihu odoslania Objednávky.

4.2 Predajná cena Tovaru sa môže líšiť od predajnej ceny rovnakého alebo podobného Tovaru (napr. z dôvodu veku predmetnej kolekcie, podľa uváženia Obchodníka), ako aj od predajnej ceny rovnakého alebo podobného tovaru ponúkaného Obchodníkom na predaj na jeho Prevádzkarňach.

4.3 Obvyklá predajná cena Tovaru môže byť Obchodníkom znížená (napr. v dôsledku zaradenia Tovaru do portfólia Obchodníka, výpredaja, posezónneho dopredaja, premiestnenia Tovaru v rámci Prevádzkarní alebo do skladových priestorov, dodania bez pôvodného obalu, zapojenia sa Obchodníka do kampane jeho obchodného partnera). Aj v uvedenom prípade platia podmienky pre Tovar s obvyklou predajnou cenou vrátane bodu 2.3 VOP. 4.4 Prípadné ďalšie náklady a/alebo poplatky spojené s dodaním Predmetu objednávky sú od predajnej ceny Tovaru uvádzané osobitne ako ceny vrátane DPH v mene euro a ich výška záleží najmä od Zákazníkom zvoleného spôsobu doručenia podľa bodu 5.2 VOP (t.j. nie sú zahrnuté v predajnej cene Tovaru).

4.5 Nakoľko sú pri odosielaní Objednávky využité komunikačné prostriedky na diaľku, Zákazník berie na vedomie a výslovne súhlasí, že náklady mu v tejto súvislosti vzniknuté (napr. na internetové pripojenie, telefonický hovor alebo SMS na telefónne číslo Obchodníka bez zvýšenej tarify) bude znášať sám v celom rozsahu.

4.6 Predajná cena Tovaru a akékoľvek ďalšie náklady a/alebo poplatky podľa bodu 4.4 VOP, t.j. konečná cena Objednávky, sú ako súhrnná hodnota v mene euro uvedené na konci elektronického objednávkového formulára pred odoslaním Objednávky.

4.7 Zákazník je oprávnený vybrať si niektorú z nasledovných platobných metód:

4.7.1 platba vopred platobnou kartou prostredníctvom platobnej brány, internetbankingu alebo elektronickej peňaženky;;
4.7.2 platba v hotovosti alebo prostredníctvom platobnej karty na Prevádzkarni pri prevzatí Predmetu objednávky;
4.7.3 platba na dobierku (v hotovosti alebo prostredníctvom platobnej karty) pri prevzatí Predmetu objednávky od prepravnej spoločnosti;
4.7.4 platba vopred prevodom na bankový účet Obchodníka vedený v spoločnosti Tatra banka, a.s., číslo bankového účtu: 2943056316/1100, IBAN: SK67 1100 0000 0029 4305 6316, SWIFT: TATRSKBX, s číslom Objednávky uvedeným v oznámení o prijatí Objednávky alebo akceptácii Obchodníka podľa bodu 3.3 VOP ako variabilný symbol, pričom Zákazník berie na vedomie a výslovne súhlasí, že náklady mu v tejto súvislosti vzniknuté (napr. bankové poplatky) bude znášať sám v celom rozsahu;
4.7.5 zadanie unikátneho číselného kódu uvedeného na darčekovom certifikáte alebo propagačnej poukážke v kombinácii s niektorou z platobných metód podľa bodov 4.7.1 až 4.7.4 VOP; pričom o prípadnom dočasnom obmedzení niektorej z nich (napr. z dôvodu technických problémov, iných obmedzení) bude Obchodník náležite informovať Zákazníka na Webovom sídle. Pre vylúčenie pochybností, Obchodník nenesie zodpovednosť za škodu spôsobenú tretej osobe spôsobenú platbou platobnou kartou, ktorá bola ukradnutá a/alebo inak zneužitá Zákazníkom.

4.8 S ohľadom na okolnosti konkrétneho prípadu je pri pochybnostiach Obchodník oprávnený od Zákazníka požadovať platbu časti alebo plnej výšky konečnej ceny Objednávky vopred najmä v nasledovných prípadoch:

4.8.1 Zákazník v minulosti podstatným spôsobom porušil svoje povinnosti voči Obchodníkovi(napr. neprevzatím Objednávky, nesúčinnosťou pri riešení vzniknutej situácie, nevyzdvihnutím reklamovaného Tovaru v zákonnej lehote);
4.8.2 konečná cena Objednávky vrátane DPH prevyšuje sumu 500 EUR (slovom: päťsto) eur;
4.8.3 Objednávka obsahuje Tovar s označením „mimoriadna akcia“ alebo jemu podobným;
4.8.4 iné Zákazníkovi osobitne zdôvodnené prípady

4.9 V prípade bezhotovostných platobných metód podľa bodov 4.7.1, 4.7.3 a 4.7.4 VOP sa faktúra považuje za uhradenú dátumom pripísania finančných prostriedkov Zákazníka v prospech bankového účtu Obchodníka.

4.10 Zákazník súhlasí s vyhotovením výlučne elektronickej faktúry vo formáte pdf Obchodníkom podľa ustanovení § 71 ods. 1 písm. b) zákona č. 222/2004 Z.z. o DPH v znení neskorších predpisov a § 31 a nasl. zákona č. 431/2002 Z.z. o účtovníctve v znení neskorších predpisov a jej doručením na jeho e-mailovú adresu podľa Objednávky. Na účely predošlej vety sa za deň doručenia elektronickej faktúry Zákazníkovi považuje deň jej odoslania Obchodníkom, okrem ak Zákazník preukáže, že k doručeniu faktúry nedošlo vôbec alebo bola doručená v neskorší deň, ako deň odoslania a tieto skutočnosti nastali z dôvodov mimo Zákazníka(t.j. najmä nie, ak Zákazník zrušil e-mailovú adresu). Pre vylúčenie pochybností, Obchodník má právo vystavovať a odosielať faktúry aj v papierovej forme.

4.11 Faktúra slúži zároveň ako dodací list.

5. DODACIE PODMIENKY A DOBA DODANIA

5.1 Obchodník dodá Predmet objednávky Zákazníkovi bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 (slovom: tridsiatich) dní odo dňa uzatvorenia Zmluvy, ak sa Strany nedohodli inak (vrátane e-mailom, telefonicky či prostredníctvom SMS), v pracovný deň na miesto dodania uvedené v Objednávke, pričom o pripravenosti Predmetu objednávky a navrhovanom dátume jeho dodania bude Zákazník vopred upovedomený (vrátane e-mailom, telefonicky či prostredníctvom SMS. Objednávky Obchodník vybavuje priebežne v najkratšom možnom čase, spravidla v rozpätí 3 (slovom: troch) až 5 (slovom: piatich) pracovných dní od uzavretia Zmluvy(napr. v závislosti od dostupnosti Tovaru na sklade, potreby stiahnutia Tovaru z Prevádzkarne)s výnimkou prípadov podľa bodov 4.7.1 a 4.7.4 VOP, kedy dodacia lehota začína plynúť okamihom podľa bodu 4.9 VOP. O aktuálnych dodacích lehotách Tovaru informuje Obchodník na Webovom sídle.

5.2 Zákazník je oprávnený vybrať si niektorý z nasledovných spôsobov doručenia:

5.2.1 osobný odber na Prevádzkarni;
5.2.2 doručenie prostredníctvom prepravnej spoločnosti, pričom Zákazník berie na vedomie a výslovne súhlasí, že tento spôsob doručenia je spoplatnený podľa aktuálneho cenníka poskytovateľa týchto služieb vo výške uvedenej v Objednávke.

5.3 Obchodník sa zaväzuje znášať náklady za služby prepravnej spoločnosti podľa bodu 5.2.2 VOP, t.j. doručenie Predmetu objednávky je pre Zákazníka bezodplatné, za splnenia nasledovných podmienok:

5.3.1 miestom dodania je Slovenská republika; a
5.3.2 predajná cena Tovaru v rámci 1 (slovom: jednej) Objednávky prekročí 100 EUR (slovom: jednosto eur). Pre vylúčenie pochybností, do finančného limitu podľa predošlej vety sa nezapočítavajú ďalšie náklady a/alebo poplatky podľa bodu 4.4 VOP.

5.4 Obchodník informuje, že v súlade s jeho hodnotami prezentovanými, okrem iného, na Webovom sídle využíva na prepravu zásielok (aj) recyklované obalové materiály, ktoré nijakým spôsobom negatívne nevplývajú na hygienu, čistotu, kvalitu ani funkčnosť prepravovaného Tovaru.

5.5 Zákazník je povinný Predmet objednávky prevziať včas a osobne, resp. zabezpečiť, aby ho zaňho prevzala iná ním splnomocnená osoba, pričom zároveň berie na vedomie a výslovne súhlasí,že prípadné ďalšie náklady vzniknuté v dôsledku nevyhnutnosti zopakovania doručenia Predmetu objednávky alebo doručenia iným spôsobom ako podľa Objednávky (napr. za služby prepravnej spoločnosti, skladné), a to z dôvodov na strane Zákazníka (napr. pre jeho neprítomnosť, zmenu na vyžiadanie k spokojnosti) bude znášať sám v celom rozsahu.

5.6 Obchodník potvrdzuje, že jeho zamestnanci podľa ustanovenia § 11 ods. 1 zákona č. 311/2001 Z.z. Zákonník práce v znení neskorších predpisov na Prevádzkarni sú oprávnení na faktické a/alebo právne úkony súvisiace so zaplatením Objednávky, odovzdaním, vrátením, výmenou a/alebo reklamáciou Predmetu objednávky.

5.7 Zákazník je zodpovedný za kontrolu Predmetu objednávky bezprostredne, najneskôr do 2 (slovom: dvoch) pracovných dní od jeho prevzatia. Ak Zákazník počas tejto kontroly zistí akýkoľvek nesúlad s Objednávkou a/alebo fyzickú vadu Predmetu objednávky, je povinný zistený nedostatok oznámiť Obchodníkovi v lehote podľa predošlej vety a Obchodník vadu odstráni podľa článku 6 VOP. V prípade doručenia Predmetu objednávky prepravnou spoločnosťou a zistenia porušenia prepravného obalu, pásky s logom Obchodníka a/alebo iného podozrenia o neoprávnenom vniknutí do prepravovanej zásielky je Zákazník povinný s prepravnou spoločnosťou podpísať škodový protokol alebo prevzatie zásielky odoprieť s uvedením dôvodov, v opačnom prípade podpisom preberacieho protokolu, resp. iným overením voči prepravnej spoločnosti (napr. prostredníctvom tzv. PIN) Zákazník potvrdzuje, že zásielka bola riadne doručená ako nepoškodená.

5.8 Vlastnícke právo k Predmetu objednávky a nebezpečenstvo náhodnej skazy, náhodného zhoršenia a straty veci prechádza na Spotrebiteľa okamihom jeho dodania. Obchodník si vyhradzuje vlastnícke právo k Predmetu objednávky až do zaplatenia konečnej ceny Objednávky Podnikateľom.

6. ZODPOVEDNOSŤ ZA VADY

6.1 Obchodník zodpovedá Spotrebiteľovi za vadu, ktorú má Predmet objednávky v čase jeho dodania a ktorá sa prejaví do 2 (slovom: dvoch) rokov od jeho dodania alebo podľa prísnejších zásad uvedených v písomnom záručnom liste, ak bol Obchodníkom vydaný.

6.2 Zodpovednosť za vady sa nevzťahuje, okrem iného, na:

6.2.1 Tovar používaný v rozpore so Zmluvou, návodom a/alebo jeho účelom;
6.2.2 neodborné a/alebo nešetrné zaobchádzanie s Tovarom vrátane nosenia nesprávnej veľkosti;
6.2.3 mechanické poškodenie ani na iný nedovolený zásah vrátane zásahu do štítku/nášivky a/alebo sprievodnej dokumentácie nevyhnutnej na vytknutie vady;
6.2.4 bežné opotrebovanie Tovaru;
6.2.5 prirodzené zmeny materiálov, z ktorých je Tovar vyrobený;
6.2.6 prírodné živly (oheň, voda, elektrina);
6.2.7 vadu, na ktorú bol Spotrebiteľ pred uzatvorením Zmluvy Obchodníkom upozornený;
6.2.8 vadu, pre ktorú bola poskytnutá zľava z predajnej ceny Tovaru;
6.2.9 iné poškodenie Spotrebiteľom a/alebo treťou stranou
 

6.3 Spotrebiteľ právo zo zodpovednosti za vady uplatní vytknutím vady v lehote 2 (slovom: dvoch)mesiacov od zistenia vady, najneskôr do uplynutia lehoty podľa bodu 6.1 VOP, inak zanikne, a to osobne na Prevádzkarni, jednoznačne formulovaným oznámením v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom médiu (napr. e-mailom) adresovaným na kontaktné údaje Obchodníka, pričom za uvedeným účelom môže použiť vzorový formulár na vytknutie vady Tovaru podľa prílohy č. 1 VOP. Nevyhnutnou súčasťou vytknutia vady je odovzdanie vadného Tovaru na Prevádzkarni alebo jeho odoslanie Obchodníkovi na:

6.3.1 adresu uvedenú v bode 1.1.2 VOP, ak využije služby prepravnej spoločnosti inej ako spoločnosti Slovenská pošta;
6.3.2 na adresu BUSHMAN TRADE s. r. o., Cesta na Senec 2/A, P. O. BOX 18, 820 17 Bratislava - mestská časť Ružinov, Slovenská republika, ak využije služby spoločnosti Slovenská pošta; a zároveň priloženie faktúry, dodacieho listu, e-mailu a/alebo iného potvrdenia o kúpe vadného Tovaru.

6.4 Obchodník osobitne informuje, že zásielka mu zaslaná prostredníctvom spoločnosti Slovenská pošta podľa 6.3.2 VOP na dobierku, nebude Obchodníkom prevzatá a bude tak vrátená Zákazníkovi naspäť, čo Zákazník berie na vedomie a výslovne súhlasí, že náklady mu v tejto súvislosti vzniknuté bude znášať sám v celom rozsahu vrátane s dôsledkami predvídaných poslednou vetou bodu 7.11 VOP.

6.5 Prijatie vytknutia vady podľa bodu 6.3 VOP Obchodník Spotrebiteľovi bezodkladne písomne(vrátane e-mailom či prostredníctvom SMS) potvrdí s uvedením lehoty na jej odstránenie, ì najneskôr do 30 (slovom: tridsiatich) dní od vytknutia vady, ibaže je daný objektívny dôvod pre dlhšiu lehotu mimo vplyvu Obchodníka.

6.6 Spotrebiteľ má v prípade výskytu vady prednostne právo žiadať opravu alebo výmenu Tovaru, nie však ak by tento spôsob odstránenia vady nebol možný z faktickej a/alebo právnej stránky alebo by v porovnaní s iným spôsobom odstránenia vady spôsobil Obchodníkovi neprimerané náklady a/alebo značné ťažkosti s ohľadom na všetky okolnosti daného prípadu. K oprave, resp. výmene Tovaru Obchodník pristúpi v primeranej lehote po vytknutí vady Spotrebiteľom, bezplatne a na vlastné náklady. Dodanie opraveného, resp. vymeneného Tovaru prebehne rovnakým spôsobom, aký Spotrebiteľ použil na odovzdanie, resp. odoslanie vadného Tovaru, ibaže sa Strany dohodnú inak. Ak Spotrebiteľ neprevezme opravený, resp. vymenený Tovar v lehote 6 (slovom: šiestich) mesiacov odo dňa, kedy ho mal prevziať, môže ho Obchodník predať, hoci bez osobitného upozornenia Spotrebiteľa, pričom výťažok z predaja po odpočítaní všetkých účelne vynaložených nákladov na úschovu a/alebo predaj Tovaru vráti Obchodník Spotrebiteľovi rovnakým spôsobom, aký Spotrebiteľ použil pri ich zaplatení, ibaže sa Strany dohodnú inak. Obchodník tiež môže takto neprevzatý Tovar na vlastné náklady zničiť, ak výťažok z predaja nepostačuje ani na úhradu zmienených nákladov alebo ak sa mu nepodarilo Tovar predať.

6.7 Obchodník informuje, že pri omeškaní s prevzatím Tovaru podľa bodu 6.6 VOP je Spotrebiteľ povinný znášať náklady na úschovu Tovaru vo výške 0,1% (slovom: jednej desatiny percenta) predajnej ceny Tovaru za každý, i začatý deň omeškania.

6.8 Sekundárne má Spotrebiteľ v prípade výskytu vady právo na primeranú zľavu z predajnej ceny Tovaru alebo na odstúpenie od Zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty Obchodníkovi na náklady Obchodníka, ak:

6.8.1 Obchodník Tovar neopravil ani nevymenil vrátane spôsobom podľa bodu 6.6 VOP;
6.8.2 Obchodník vadu Tovaru odmietol odstrániť z dôvodov podľa prvej vety bodu 6.6 VOP;
6.8.3 Obchodník vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že Obchodník vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre Spotrebiteľa;
6.8.4 Tovar má rovnakú vadu napriek jeho oprave, resp. výmene;
6.8.5 vada Tovaru je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z predajnej ceny alebo odstúpenie od Zmluvy; pričom sa zohľadnia všetky okolnosti daného prípadu.

6.9 Právo odstúpiť od Zmluvy podľa bodu 6.8 VOP Spotrebiteľovi neprináleží, ak sa podieľal na vzniku vady Tovaru alebo ak je vada Tovaru zanedbateľná.

6.10 Ak Obchodník odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne (vrátane e-mailom či prostredníctvom SMS) oznámi Spotrebiteľovi.

6.11 Spotrebiteľ má právo na náhradu účelne vynaložených nákladov, vzniknutých v súvislosti s vytknutím vady, za ktorú zodpovedá Obchodník, a uplatnením práv zo zodpovednosti za vadu za podmienky, že si ho u Obchodníka uplatní najneskôr do 2 (slovom: dvoch) mesiacov od dodania opraveného, resp. vymeneného Tovaru, vyplatenia primeranej zľavy z predajnej ceny Tovaru alebo vrátenia predajnej ceny po odstúpení od Zmluvy, inak mu toto právo zanikne.

6.12 Zodpovednosť Obchodníka za vady sa v prípade Podnikateľa riadi ustanoveniami § 422 a nasl. Obchodného zákonníka.

7. UKONČENIE ZMLUVY A POUČENIE O UPLATNENÍ PRÁVA SPOTREBITEĽA NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY

7.1 Zmluva môže byť ukončená:

7.1.1 dohodou Strán;
7.1.2 písomným odstúpením ktoroukoľvek zo Strán v prípade stanovenom v zákone a/alebo Zmluve k momentu doručenia odstúpenia druhej Strane.

7.2 Spotrebiteľ má právo od Zmluvy odstúpiť, hoci aj v časti, aj bez uvedenia dôvodu v lehote 14 (slovom: štrnástich) dní odo dňa prevzatia Predmetu objednávky okrem Zmluvy, ktorej predmetom je dodanie Tovaru:

7.2.1 vyrobeného podľa špecifikácií Spotrebiteľa alebo na mieru;
7.2.2 podliehajúcemu rýchlemu zníženiu kvality a/alebo skaze;
7.2.3 uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia a/alebo z hygienických dôvodov, ak ochranný obal bol po dodaní porušený;
7.2.4 ktorý vzhľadom na svoju povahu môže byť po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom; inak toto právo zanikne, pričom Strany sa výslovne dohodli, že účinky takéhoto odstúpenia sa nevzťahujú na žiadnu doplnkovú zmluvu k Zmluve.

7.3 Spotrebiteľ má právo od Zmluvy odstúpiť aj pred začatím plynutia lehoty podľa bodu 7.2 VOP.

7.4 Spotrebiteľ právo na odstúpenie od Zmluvy uplatní jednoznačne formulovaným oznámením v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom médiu (napr. e-mailom) adresovaným na kontaktné údaje Obchodníka, pričom za uvedeným účelom môže použiť vzorový formulár na odstúpenie od Zmluvy podľa prílohy č. 2 VOP.

7.5 Lehota podľa bodu 7.2 VOP je zachovaná, ak Spotrebiteľ oznámenie o odstúpení od Zmluvy odošle Obchodníkovi najneskôr posledný deň podľa bodu 7.2 VOP uvedenej lehoty.

7.6 Spotrebiteľ je povinný bezodkladne, najneskôr do 14 (slovom: štrnástich) dní odo dňa odstúpenia od Zmluvy podľa bodu 7.2 VOP Predmet objednávky v rozsahu zodpovedajúcom odstúpeniu od Zmluvy v pôvodnom obale (ak je to v danom prípade možné), so všetkým príslušenstvom a návodmi, faktúrou, dodacím listom, e-mailom a/alebo iným potvrdením o kúpe predmetného Tovaru odovzdať na Prevádzkarni alebo ho odoslať Obchodníkovi na:

7.6.1 adresu uvedenú v bode 1.1.2 VOP, ak využije služby prepravnej spoločnosti inej ako spoločnosti Slovenská pošta;
7.6.2 na adresu BUSHMAN TRADE s. r. o., Cesta na Senec 2/A, P. O. BOX 18, 820 17 Bratislava - mestská časť Ružinov, Slovenská republika, ak využije služby spoločnosti Slovenská pošta; pričom Spotrebiteľ berie na vedomie a výslovne súhlasí, že náklady mu v tejto súvislosti vzniknuté bude znášať sám v celom rozsahu (predpokladaný odhad týchto nákladov je v rozpätí 5 EUR (slovom: päť eur) až 10 EUR (slovom: desať eur) v závislosti od napr. veľkosti, hmotnosti, vzdialenosti, poistenia zásielky).

7.7 Obchodník osobitne informuje, že zásielka mu zaslaná naspäť prostredníctvom spoločnosti Slovenská pošta podľa bodu 7.6.2 VOP na dobierku, nebude Obchodníkom prevzatá a bude tak vrátená Zákazníkovi naspäť, čo Zákazník berie na vedomie a výslovne súhlasí, že náklady mu v tejto súvislosti vzniknuté bude znášať sám v celom rozsahu vrátane s dôsledkami predvídaných poslednou vetou bodu 7.11 VOP.

7.8 Zákazník má právo Predmet objednávky rozbaliť a odskúšať obvyklým spôsobom zodpovedajúcim skúšaniu v skúšobnej kabíne na akejkoľvek bežnej kamennej predajni. Uvedené v sebe nezahŕňa oprávnenie Tovar nosiť (v interiéri či exteriéri), odstrániť z neho štítky/visačky/nálepky/nášivky, prať, upraviť si ho na mieru a pod. Zákazník zodpovedá za zníženie hodnoty Tovaru odoslaného naspäť Obchodníkovi, ktoré vzniklo v dôsledku zaobchádzania s ním nad rámec potrebný na zistenie vlastností a funkčnosti Tovaru. Nárok Obchodníka na náhradu škody nie je týmto dotknutý. Obchodník je oprávnený započítať svoj nárok na zaplatenie zníženej hodnoty Tovaru podľa predošlej vety voči Podnikateľovi titulom porušenia danej povinnosti oproti (aj nesplatnej)pohľadávke Podnikateľa voči Obchodníkovi, pričom body 4.9 a 4.9 VOP sa uplatnia primerane.

7.9 Doručenie odstúpenia Zákazníka od Zmluvy podľa tohto článku 7 Zmluvy Obchodník bezodkladne, najneskôr do 3 (slovom: troch) pracovných dní od jeho doručenia, potvrdí Zákazníkovi písomne(vrátane e-mailom či prostredníctvom SMS).

7.10 Obchodník má právo od Zmluvy odstúpiť najmä z nasledovných dôvodov:

7.10.1 vypredanie zásob Tovaru;
7.10.2 nedostupnosť Tovaru;
7.10.3 prerušenie výroby a/alebo distribúcie výrobcom, dovozcom a/alebo dodávateľom Tovaru;
7.10.4 technická porucha vrátane hackerstva a/alebo iného online útoku na Webové sídlo a/alebo elektronické systémy Obchodníka;
7.10.5 iná závažná zmena znemožňujúca realizáciu splnenia povinností Obchodníka vyplývajúcich zo Zmluvy;
7.10.6 vyššia moc;
7.10.7 ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od Obchodníka spravodlivo požadovať, nie je schopný dodať Predmet objednávky Zákazníkovi v lehote podľa Zmluvy a Strany sa nedohodli inak;
7.10.8 Zákazník napriek informácii o pripravenosti Predmetu objednávky na Prevádzkarni ho neprevzal do 5 (slovom: piatich) pracovných dní odo dňa zaslania danej informácie Obchodníkom;
7.10.9 Zákazník napriek informácii o pripravenosti Predmetu objednávky od prepravnej spoločnosti ho neprevzal, a to bez ohľadu na to, či sa jednalo o opakované doručenie Predmetu objednávky, či bol Predmet objednávky uložený u prepravnej spoločnosti a/alebo týmto subjektom vrátený Obchodníkovi.

7.11 Obchodník vráti Zákazníkovi ním uskutočnené platby podľa Zmluvy v rozsahu zodpovedajúcom odstúpeniu od Zmluvy bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 (slovom: štrnástich) dní od doručenia oznámenia o odstúpení od Zmluvy rovnakým spôsobom, aký Zákazník použil pri ich zaplatení, avšak s výnimkou vrátenia platieb v hotovosti na Prevádzkarni, ibaže sa Strany dohodnú inak, a to za predpokladu, že mu v rovnakej lehote bol Predmet objednávky v rozsahu zodpovedajúcom odstúpeniu od Zmluvy a spôsobom podľa bodu 7.6 VOP doručený naspäť, resp. Zákazník hodnoverne preukázal jeho odoslanie. V prípade platobnej metódy podľa bodu 4.7.5 VOP, bude celá suma na vrátenie pripísaná na nový darčekový certifikát/propagačnú poukážku.

8. VÝMENA TOVARU SPOTREBITEĽOM

8.1 Spotrebiteľ má právo v lehote a za podmienok podľa bodu 7.2 VOP jedenkrát požiadať o výmenu Predmetu objednávky, hoci aj v časti, za inú veľkosť a/alebo farbu Tovaru, a to na adrese a za podmienok podľa bodu 7.6 VOP, pričom za uvedeným účelom môže použiť vzorový formulár na vrátenie Tovaru podľa prílohy č. 3 VOP. Body 7.7, 7.8 a posledná veta bodu 7.11 VOP platia primerane.

8.2 O vyhovení, resp. nevyhovení žiadosti podľa bodu 8.1 VOP rozhodne Obchodník bezodkladne po doručení dotknutého Tovaru od Spotrebiteľa, najneskôr do 3 (slovom: troch) pracovných dní (napr. v závislosti od dostupnosti Tovaru na sklade, potreby stiahnutia Tovaru z Prevádzkarne). Na výmenu Tovaru Obchodníkom nie je právny nárok (napr. z dôvodu nedostupnosti požadovanej veľkosti Tovaru, vypredania zásob Tovaru).

8.3 Po vyhodnotení žiadosti podľa bodu 8.2 VOP dodá Obchodník Spotrebiteľovi pôvodný Predmet objednávky, resp. jeho časť z dôvodu nevyhovenia žiadosti alebo nanovo žiadaný Tovar na vlastné náklady rovnakým dodacím spôsobom a na rovnakú adresu Spotrebiteľa, ako vyplývajú z Objednávky, ibaže sa Strany dohodnú inak, pričom Zákazník berie na vedomie a výslovne súhlasí, že náklady mu v tejto súvislosti vzniknuté v dôsledku akéhokoľvek v poradí ďalšieho dodania (napr. dopravné náklady) bude znášať sám v celom rozsahu.

9. ALTERNATÍVNE RIEŠENIE SPOTREBITEĽSKÝCH SPOROV

9.1 V prípade nespokojnosti Spotrebiteľa so spôsobom vybavenia jeho reklamácie Obchodníkom, podozrenia na porušenie iných jeho práv Obchodníkom a/alebo z dôvodu iného podnetu má Spotrebiteľ právo obrátiť sa na Obchodníka so žiadosťou o nápravu, a to na kontaktné údaje Obchodníka podľa bodu 1.1.2 VOP.

9.2 V prípade nespokojnosti Spotrebiteľa s vybavením jeho žiadosti podľa bodu 9.1 VOP (napr. zamietavý prístup Obchodníka, nečinnosť Obchodníka v lehote 30 (slovom: tridsiatich) dní odo dňa odoslania žiadosti Spotrebiteľom), má Spotrebiteľ bez ohľadu na poslednú vetu bodu 11.2 VOP v prípade sporu o hodnote prevyšujúcej 20 EUR (slovom: dvadsať eur) právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu postupom podľa Zákona o alternatívnom riešení sporov Subjektu alternatívneho riešenia sporov podľa vlastného výberu. Okrem Subjektu alternatívneho riešenia sporov môže Spotrebiteľ podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu aj prostredníctvom Európskej platformy na riešenie sporov online.

10. ZMLUVNÉ PODMIENKY A ICH ZMENA

10.1 Zmluvné podmienky Zmluvy tvoria špecifické podmienky uvedené v Objednávke a VOP. V prípade akéhokoľvek rozporu majú špecifické podmienky uvedené v Objednávke prednosť pred VOP.

10.2 Neoddeliteľnou súčasťou Zmluvy sú všetky jej prílohy a neoddeliteľnou súčasťou VOP sú všetky ich prílohy. V prípade akéhokoľvek rozporu medzi VOP a ich prílohami, majú prednosť prílohy VOP a v prípade akýchkoľvek rozporov medzi jednotlivými prílohami VOP má prednosť skoršie očíslovaná príloha. Neoddeliteľnou súčasťou VOP sú jej nasledovné prílohy:

10.2.1 vzorový formulár na vytknutie vady Tovaru ako príloha č. 1;
10.2.2 vzorový formulár na odstúpenie od Zmluvy Spotrebiteľom ako príloha č. 2;
10.2.3 vzorový formulár na výmenu Tovaru Spotrebiteľom ako príloha č. 3
 

10.3 Na predaj Tovaru sa nevzťahujú všeobecné obchodné a/alebo iné podmienky Podnikateľa a/alebo akejkoľvek tretej strany, pokiaľ sa Strany výslovne nedohodnú inak.

10.4 Odoslaním Objednávky Zákazník potvrdzuje, že sa pred jej odoslaním s obsahom VOP oboznámil, VOP si stiahol a uložil na trvanlivé médium a/alebo vytlačil a že sa VOP zaväzuje dodržiavať.

10.5 VOP nadobúdajú platnosť a účinnosť dňom 09.09.2024 (00.00 hod) a v plnom rozsahu nahrádzajú predchádzajúce všeobecné obchodné podmienky predaja Tovaru, ktoré predstavovali „VOP“ do dňa nadobudnutia účinnosti VOP.

10.6 Obchodník si vyhradzuje právo kedykoľvek VOP upraviť a zmeniť v akomkoľvek rozsahu, a to najmä, no nie výlučne, pre zmenu príslušných právnych predpisov, požiadaviek príslušných orgánov, externých faktorov v oblasti textilného a odevného priemyslu, interných podmienok Obchodníka a pod.

10.7 Ak Stranám vznikli práva a/alebo povinnosti na základe predchádzajúcich všeobecných obchodných podmienok predaja Tovaru, ktoré boli platné a účinné pred VOP a tvorili súčasť Zmluvy, tieto práva a/alebo povinnosti zostávajú zachované.

11. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA

11.1 Zmluva predstavuje úplnú dohodu Strán o jej predmete a nahrádza akékoľvek a všetky predchádzajúce rokovania, písomné a/alebo ústne dohody medzi Stranami týkajúce sa predmetu Zmluvy.

11.2 Zmluva i akýkoľvek vzťah medzi Stranami sa riadi, je vykladaný a uplatňovaný podľa slovenského právneho poriadku bez ohľadu na kolízne normy a bez uplatňovania Dohovoru OSN o zmluvách o medzinárodnej kúpe tovaru. Na rozhodovanie všetkých a akýchkoľvek sporov vyplývajúcich z a/alebo súvisiacich so Zmluvou sú príslušné súdy Slovenskej republiky.

11.3 Vzťahy neupravené Zmluvou sa riadia príslušnými ustanoveniami Zákona (pri Spotrebiteľovi), Občianskeho zákonníka (pri Spotrebiteľovi), Obchodného zákonníka (pri Podnikateľovi), zákona č. 22/2004 Z.z. o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z.z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z.z. v znení neskorších predpisov a ostatnými všeobecne záväznými právnymi predpismi.

11.4 Zmeny a doplnky Zmluvy môžu byť robené len v písomnej podobe (vrátane e-mailom či prostredníctvom SMS) po vzájomnom odsúhlasení Strán s výnimkou VOP, ktoré je Objednávateľ oprávnený jednostranne meniť postupom podľa VOP.

11.5 Ak sa akékoľvek ustanovenie Zmluvy stane a/alebo bude považované za neplatné, neúčinné alebo nevykonateľné, ostatné ustanovenia Zmluvy tým nebudú dotknuté a zostanú platné, účinné a vykonateľné v plnom rozsahu, ak to právny poriadok Slovenskej republiky umožňuje. Strany sa zaväzujú nahradiť neplatné, neúčinné a/alebo nevykonateľné ustanovenia novými, ktoré budú svojim významom čo najbližšie významu ustanovení, ktoré sa stali neplatnými, neúčinnými a/alebo nevykonateľnými.





Všeobecné obchodné podmienky PDF

Formulár na výmenu tovaru spotrebiteľom PDF

Formulár na odstúpenie od zmluvy spotrebiteľom PDF

Formulár na vytknutie vady tovaru PDF