Prihlás sa
Úvod Zodpovednosť za vady (Reklamačný poriadok)

Zodpovednosť za vady (Reklamačný poriadok)

1 Zodpovednosť za vady (Reklamačný poriadok)

1.1 Obchodník zodpovedá Spotrebiteľovi za vadu, ktorú má Predmet objednávky v čase jeho dodania a ktorá sa prejaví do 2 (slovom: dvoch) rokov od jeho dodania alebo podľa prísnejších zásad uvedených v písomnom záručnom liste, ak bol Obchodníkom vydaný.

1.2 Zodpovednosť za vady sa nevzťahuje, okrem iného, na:

1.2.1 Tovar používaný v rozpore so Zmluvou, návodom a/alebo jeho účelom;
1.2.2 neodborné a/alebo nešetrné zaobchádzanie s Tovarom vrátane nosenia nesprávnej veľkosti;
1.2.3 mechanické poškodenie ani na iný nedovolený zásah vrátane zásahu do štítku/nášivky a/alebo sprievodnej dokumentácie nevyhnutnej na vytknutie vady;
1.2.4 bežné opotrebovanie Tovaru;
1.2.5 prirodzené zmeny materiálov, z ktorých je Tovar vyrobený;
1.2.6 prírodné živly (oheň, voda, elektrina);
1.2.7 vadu, na ktorú bol Spotrebiteľ pred uzatvorením Zmluvy Obchodníkom upozornený;
1.2.8 vadu, pre ktorú bola poskytnutá zľava z predajnej ceny Tovaru;
1.2.9 iné poškodenie Spotrebiteľom a/alebo treťou stranou.
 

1.3 Spotrebiteľ právo zo zodpovednosti za vady uplatní vytknutím vady v lehote 2 (slovom: dvoch) mesiacov od zistenia vady, najneskôr do uplynutia lehoty podľa bodu 6.1 VOP, inak zanikne, a to osobne na Prevádzkarni, jednoznačne formulovaným oznámením v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom médiu (napr. e-mailom) adresovaným na kontaktné údaje Obchodníka, pričom za uvedeným účelom môže použiť vzorový formulár na vytknutie vady Tovaru podľa prílohy č. 1 VOP. Nevyhnutnou súčasťou vytknutia vady je odovzdanie vadného Tovaru na Prevádzkarni alebo jeho odoslanie Obchodníkovi na:

1.3.1 na adresu BUSHMAN TRADE s.r.o., Stará Vajnorská 11 , 831 04 Bratislava, ak využije služby inej prepravnej spoločnosti ako Slovenská pošta;
1.3.2 na adresu BUSHMAN TRADE s. r. o., Cesta na Senec 2/A, P. O. BOX 18, 820 17 Bratislava - mestská časť Ružinov, Slovenská republika, ak využije služby spoločnosti Slovenská pošta; a zároveň priloženie faktúry, dodacieho listu, e-mailu a/alebo iného potvrdenia o kúpe vadného Tovaru.
 

1.4 Obchodník osobitne informuje, že zásielka mu zaslaná prostredníctvom spoločnosti Slovenská pošta podľa 6.3.2 VOP na dobierku, nebude Obchodníkom prevzatá a bude tak vrátená Zákazníkovi naspäť, čo Zákazník berie na vedomie a výslovne súhlasí, že náklady mu v tejto súvislosti vzniknuté bude znášať sám v celom rozsahu vrátane s dôsledkami predvídaných poslednou vetou bodu 7.11 VOP.

1.5 Prijatie vytknutia vady podľa bodu 6.3 VOP Obchodník Spotrebiteľovi bezodkladne písomne (vrátane e-mailom či prostredníctvom SMS) potvrdí s uvedením lehoty na jej odstránenie, najneskôr do 30 (slovom: tridsiatich) dní od vytknutia vady, ibaže je daný objektívny dôvod pre dlhšiu lehotu mimo vplyvu Obchodníka.

1.6 Spotrebiteľ má v prípade výskytu vady prednostne právo žiadať opravu alebo výmenu Tovaru, nie však ak by tento spôsob odstránenia vady nebol možný z faktickej a/alebo právnej stránky alebo by v porovnaní s iným spôsobom odstránenia vady spôsobil Obchodníkovi neprimerané náklady a/alebo značné ťažkosti s ohľadom na všetky okolnosti daného prípadu.

K oprave, resp. výmene Tovaru Obchodník pristúpi v primeranej lehote po vytknutí vady Spotrebiteľom, bezplatne a na vlastné náklady. Dodanie opraveného, resp. vymeneného Tovaru prebehne rovnakým spôsobom, aký Spotrebiteľ použil na odovzdanie, resp. odoslanie vadného Tovaru, ibaže sa Strany dohodnú inak. Ak Spotrebiteľ neprevezme opravený, resp. vymenený Tovar v lehote 6 (slovom: šiestich) mesiacov odo dňa, kedy ho mal prevziať, môže ho Obchodník predať, hoci bez osobitného upozornenia Spotrebiteľa, pričom výťažok z predaja po odpočítaní všetkých účelne vynaložených nákladov na úschovu a/alebo predaj Tovaru vráti Obchodník Spotrebiteľovi rovnakým spôsobom, aký Spotrebiteľ použil pri ich zaplatení, ibaže sa Strany dohodnú inak. Obchodník tiež môže takto neprevzatý Tovar na vlastné náklady zničiť, ak výťažok z predaja nepostačuje ani na úhradu zmienených nákladov alebo ak sa mu nepodarilo Tovar predať.

1.7 Obchodník informuje, že pri omeškaní s prevzatím Tovaru podľa bodu 6.6 VOP je Spotrebiteľ povinný znášať náklady na úschovu Tovaru vo výške 0,1% (slovom: jednej desatiny percenta) predajnej ceny Tovaru za každý, i začatý deň omeškania.

1.8 Sekundárne má Spotrebiteľ v prípade výskytu vady právo na primeranú zľavu z predajnej ceny Tovaru alebo na odstúpenie od Zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty Obchodníkovi na náklady Obchodníka, ak:

1.8.1 Obchodník Tovar neopravil ani nevymenil vrátane spôsobom podľa bodu 6.6 VOP;
1.8.2 Obchodník vadu Tovaru odmietol odstrániť z dôvodov podľa prvej vety bodu 6.6 VOP;
1.8.3 Obchodník vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že Obchodník vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre Spotrebiteľa;
1.8.4 Tovar má rovnakú vadu napriek jeho oprave, resp. výmene;
1.8.5 vada Tovaru je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z predajnej ceny alebo odstúpenie od Zmluvy; pričom sa zohľadnia všetky okolnosti daného prípadu.
 

1.9 Právo odstúpiť od Zmluvy podľa bodu 6.8 VOP Spotrebiteľovi neprináleží, ak sa podieľal na vzniku vady Tovaru alebo ak je vada Tovaru zanedbateľná.

1.10 Ak Obchodník odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne (vrátane e-mailom či prostredníctvom SMS) oznámi Spotrebiteľovi.

1.11 Spotrebiteľ má právo na náhradu účelne vynaložených nákladov, vzniknutých v súvislosti s vytknutím vady, za ktorú zodpovedá Obchodník, a uplatnením práv zo zodpovednosti za vadu za podmienky, že si ho u Obchodníka uplatní najneskôr do 2 (slovom: dvoch) mesiacov od dodania opraveného, resp. vymeneného Tovaru, vyplatenia primeranej zľavy z predajnej ceny Tovaru alebo vrátenia predajnej ceny po odstúpení od Zmluvy, inak mu toto právo zanikne.

1.12 Zodpovednosť Obchodníka za vady sa v prípade Podnikateľa riadi ustanoveniami § 422 a nasl. Obchodného zákonníka.

Formulár na vytknutie vady tovaru PDF