Prihlás sa
Úvod Všetky články Partnerstvo David Bárta: Som rojko, čo sa občas vyburcuje k ceste

David Bárta: Som rojko, čo sa občas vyburcuje k ceste

Zoznam sa s tvárou kampane BUSHMAN - Pre tvoje expedície. "Mám veľa záujmov, ale málo času. Radšej plánujem - risk ani adrenalín nie je nič, čo by som vyhľadával. "
image
„Som otec troch detí, milovník prírody a hôr. Trochu lenivý, zo snívania sa ale občas vyprovokujem do nejakej cesty. Pätnásť rokov som pravidelne jazdil po svete, teraz cestujem rád po Česku s rodinou. Skôr rád plánujem, risk alebo adrenalín nie je nič, čo by som vyhľadával. Som človek mnohých záujmov, ale s málom času. Jazdil som Ultramaratón na bicykli, potápal sa, vďaka predaju športového vybavenia som sa dostal k záľube v telemarku, lezenie, vo feratách, k čomu sa teraz s tým, ako rastú deti, postupne vraciam. A mám rád jedlo - po svete som toho veľa zjedol, viem, ako má jedlo chutiť aj vyzerať, sám tak isto rád varím. Aj preto som sa nebál otvoriť krčmu. Celý život sa riadim jednoduchým heslom: neklamať a nekradnúť.“
David Bárta, tvár kampane BUSHMAN – Pre tvoje expedície
„David predstavuje spojenie virtuálneho sveta a pivného prostredia, respektíve poctivého remesla, ktoré väčšina chlapov ocení. Sme radi, že ako člen tímu BUSHMAN, ktorý sa podieľa na úspešnom fungovaní nášho nového e-shopu, dobrovoľne súhlasil - pretože musel - s nápadom stať sa jednou z tvárí kampane značky. "
Jindřich Melichar, zakladateľ projektu BUSHMAN

Kto je David Bárta?

Poradca pre e-commerce, litvínovský rodák, toho času žijúci a čiastočne podnikajúci v Kašperských Horách. V roku 1998 založil v rámci projektu v 2. ročníku štúdií na ČVUT jeden z prvých outdoorových e-shopov v Česku. E-shop začal fungovať, čo mu prinieslo nezávislosť. Vďaka tomu mohol začať cez leto cestovať. Pri budovaní firmy zbieral skúsenosti od účtovníctva, cez dane po personalistiku a naučil sa samostatne premýšľať a uvažovať ako podnikateľ - byť cieľovo orientovaný na hospodárenie so ziskom.
V roku 2003 predal svoj e-shop Mallu.cz, kde potom pracoval ďalších 15 rokov. Od roku 2018 sa začal venovať e-commerce ako freelancer. Vďaka väzbám na niekdajšieho majiteľa Mallu.cz, Reflex Capital, ktorí teraz vlastní majoritu v značke BUSHMAN, sa od mája 2019 venuje projektu nového e-shopu BUSHMAN.cz.


Od roku 2016 tiež varí v Kašperských horách so svojou partnerkou a matkou ich troch detí Sašom pivo. Respektíve stará sa o celú prevádzku rodinného Kašperskohorského pivovaru: technické zabezpečenie a technológie, zamestnancov, dodávateľov, stáčanie a balenie piva, zaskladňovanie sladu ... O varenie piva v 500litrovej varni sa stará Saša, ktorá kvôli tomu po dvoch vysokých školách tento rok zmaturovala na pražskej škole pre sladkov a sama pripravuje receptúry.
Prečo Kašperské Hory? "Pretože som z Litvínova a chceli sme do prírody. Šumava je krásna, do Kašperok sme chodievali, sú malé a romantické. Nakoniec sme tam kúpili najprv byt a potom veľký dom na námestí s bytovými aj komerčnými priestormi. Zrekonštruovali ho a dnes tam okrem iného prevádzkujeme pivovar s reštauráciou, apartmány a cukráreň. A samozrejme varíme a čapujeme svoje vlastné pivo. To je stále naša srdcovka. "

Čo sa ti vybaví, keď sa povie "expedícia"?

Cesty s kamarátmi, ktoré sme desať rokov podnikali od štúdií na vysokej škole. Pol roka plánovanie, potom štyri až päť týždňov expedície. Zišli sme sa na letisku, rozdali si rovnaké tričká ... Svojho času to expedície boli v pravom slova zmysle, jazdili sme do miest, ktoré neboli príliš turisticky vyhľadávané, ako je Kamčatka, Kaukaz, Kirgizsko, Tadžikistan ...

Čo sa ti vybaví, keď sa povie BUSHMAN?

Moje prvé cestovné nohavice po džínsoch - BUSHMAN kapsáče LINCOLN ZIP OFF. Kúpil som si ich v roku 1998 na štvortýždňovú výpravu do Ruska. Boli vlastne mojím prvým cestovateľským nákupom v živote.