Otvorene: Prečo BUSHMAN nie je lacný
25. 1. 2022
Občas čítame na sociálnych sieťach, že to s cenami preháňame a že rovnaké veci možno zaobstarať oveľa lacnejšie. To nepochybne. Žijeme v slobodnom čase, každý má právo voľby. Aj my sme sa rozhodli. Chceme vytvárať oblečenie, ktoré obstojí aj v náročných podmienkach a vyznačuje sa vysokým štandardom remeselného spracovania. Prečo Bushman nemôže byť lacný a prečo si za cenovou hladinou svojich produktov stojíme?
Bushman bol, je a bude značka, ktorá lipne na prírode. Pretože príroda, to je život. Preto vyberáme prevažne prírodné materiály, ako sú bavlna, organická bavlna, koža a ďalšie. Naše oblečenie nie je šité horúcou ihlou. Nezapichneme prst do katalógu hotových produktov a nezavelíme: „Tomu hoďte túto farbu, tomu hoďte túto potlač a máme hotovo.“ Každý kúsok nášho oblečenia a doplnkov je originál. S každým z nich začíname od vrcholu – my stojíme za nápadmi, návrhmi, sme pri celom procese od výroby až po samotný predaj. Je to zábava, je to aj rehoľa. Ale túto cestu sme si vybrali už pred 25 rokmi a nehodláme z nej uhnúť.
Korene každého kúsku nášho oblečenia a doplnkov sú zapustené v samotnom jadre firmy. Na poradách, ktorým predchádza starostlivý prieskum trhu i potrieb a prianí zákazníkov. Práve tu sa diskutujú a rodia nové nápady. Tie potom putujú k tým najpovolanejším – návrhárom, ktorí zvládnu pretvoriť myšlienku na konkrétny produkt. ... To oni spolu s technológmi a modelármi stvárňujú každý milimeter vecí, ktoré potom s obľubou nosíš. Stovky pokusov, desiatky úspechov i neúspechov; niečo ide hladko, s niečím treba začínať zas a znova, …
Nezabúdaj, že celý proces je iba časť ľadovca. Počas neho prebieha zároveň schvaľovanie všetkých súčastí produktu: zipsy, visačky, gombíky, nite, potlače, … Vedel si napríklad, že farby oblečenia BUSHMAN sú často tak špecifické, že sa odtieň musí upravovať aj niekoľkokrát? Že predtým, než BUSHMAN kolekcie dostanú zelenú, nám prejdú pod rukami 4 vzorky každého jedného produktu? Že každú takú vzorku premeriavame, prepierame a skúšame na reálnych, úplne normálnych ľuďoch všetkých typov i konfekčných veľkostí – vrátane zamestnancov? Máš pravdu, sme nároční. A sme na to sakramentsky hrdí.
Vy šijete v Ázii?! Áno, šijeme. Nie sme prvá ani posledná značka, ktorá využíva skúsenosti a špeciálne vybavenie tamojších tovární. Tamojších kvalitných a poctivých tovární, pretože práve tam ich je naozaj veľa, iba sa o nich povážlivo málo hovorí.
Vyberáme si na spoluprácu tie najlepšie, s ktorými máme dlhodobú skúsenosť. „Vyrábame predovšetkým z bavlny a potrebujeme vyrábať tam, kde sa spracováva. V Ázii sú moderné technológie a koncentrovaný textilný a odevný priemysel,“ hovorí zakladateľ firmy Jindřich Melichar. Naše technologičky potom dvakrát ročne kontrolujú výrobu priamo v továrňach, kde trávia dva až tri týždne.
Žiadny tovar sa samo nepredá ani nedoručí svojim novým majiteľom. Za všetkým stoja ľudia. Ľudia v sklade a logistike, ktorí pozorným okom dohliadajú na to, aby vám nič nechýbalo. Ľudia, ktorí medzi regálmi s BUSHMAN produktmi chodia od rána do večera a mohli by tadiaľto chodiť aj poslepiačky bez toho, aby sa stratili … Ľudia na predajniach, ktorí nestoja za pokladňou ako soľný stĺp, ale vždy poradia. A poradia preto, že veľa vedia. Vzdelávajú sa, zoznamujú sa so všetkými inováciami a výrobnými postupmi, …
V neposlednom rade je to celé oddelenie, ktoré sa stará o kamenné predajne aj e-shopy, oddelenie marketingu, vďaka ktorému je výraz BUSHMAN skloňovaný presne tak, ako si zaslúži, alebo dámy zo zákazníckej linky, ktoré idú na plný plyn a spolu s otázkami a pripomienkami trpezlivo vypočujú každý deň aj desiatky viac či menej osobných príbehov, …
Toto všetko je BUSHMAN.
A pretože chceme, aby si tú našu atmosféru nasal a našu filozofiu pochopil naozaj dokonale, rozhodli sme sa už čoskoro otvoriť novú rubriku: Bushman v detailoch. Priblížime Ti jednotlivé materiály a ich špecifiká, mrkneme na certifikáty kvality, prezradíme Ti, prečo sú niektoré naše gombíky z kokosu, rukoväte z bambusu alebo prečo väčšinu tričiek vybavujeme finálnym opraním …
Vďaka za pozornosť, sme radi, že v tom ideš s nami.
Tím BUSHMAN
Povedz mi, ako to vyrábaš, a ja ti poviem, čo to stojí...
Korene každého kúsku nášho oblečenia a doplnkov sú zapustené v samotnom jadre firmy. Na poradách, ktorým predchádza starostlivý prieskum trhu i potrieb a prianí zákazníkov. Práve tu sa diskutujú a rodia nové nápady. Tie potom putujú k tým najpovolanejším – návrhárom, ktorí zvládnu pretvoriť myšlienku na konkrétny produkt. ... To oni spolu s technológmi a modelármi stvárňujú každý milimeter vecí, ktoré potom s obľubou nosíš. Stovky pokusov, desiatky úspechov i neúspechov; niečo ide hladko, s niečím treba začínať zas a znova, …
Každý detail sa počíta
Nezabúdaj, že celý proces je iba časť ľadovca. Počas neho prebieha zároveň schvaľovanie všetkých súčastí produktu: zipsy, visačky, gombíky, nite, potlače, … Vedel si napríklad, že farby oblečenia BUSHMAN sú často tak špecifické, že sa odtieň musí upravovať aj niekoľkokrát? Že predtým, než BUSHMAN kolekcie dostanú zelenú, nám prejdú pod rukami 4 vzorky každého jedného produktu? Že každú takú vzorku premeriavame, prepierame a skúšame na reálnych, úplne normálnych ľuďoch všetkých typov i konfekčných veľkostí – vrátane zamestnancov? Máš pravdu, sme nároční. A sme na to sakramentsky hrdí.
Šiť v Ázii nie je hanba!
Vy šijete v Ázii?! Áno, šijeme. Nie sme prvá ani posledná značka, ktorá využíva skúsenosti a špeciálne vybavenie tamojších tovární. Tamojších kvalitných a poctivých tovární, pretože práve tam ich je naozaj veľa, iba sa o nich povážlivo málo hovorí.Vyberáme si na spoluprácu tie najlepšie, s ktorými máme dlhodobú skúsenosť. „Vyrábame predovšetkým z bavlny a potrebujeme vyrábať tam, kde sa spracováva. V Ázii sú moderné technológie a koncentrovaný textilný a odevný priemysel,“ hovorí zakladateľ firmy Jindřich Melichar. Naše technologičky potom dvakrát ročne kontrolujú výrobu priamo v továrňach, kde trávia dva až tri týždne.
Tovar máme… a čo ďalej?
Žiadny tovar sa samo nepredá ani nedoručí svojim novým majiteľom. Za všetkým stoja ľudia. Ľudia v sklade a logistike, ktorí pozorným okom dohliadajú na to, aby vám nič nechýbalo. Ľudia, ktorí medzi regálmi s BUSHMAN produktmi chodia od rána do večera a mohli by tadiaľto chodiť aj poslepiačky bez toho, aby sa stratili … Ľudia na predajniach, ktorí nestoja za pokladňou ako soľný stĺp, ale vždy poradia. A poradia preto, že veľa vedia. Vzdelávajú sa, zoznamujú sa so všetkými inováciami a výrobnými postupmi, … V neposlednom rade je to celé oddelenie, ktoré sa stará o kamenné predajne aj e-shopy, oddelenie marketingu, vďaka ktorému je výraz BUSHMAN skloňovaný presne tak, ako si zaslúži, alebo dámy zo zákazníckej linky, ktoré idú na plný plyn a spolu s otázkami a pripomienkami trpezlivo vypočujú každý deň aj desiatky viac či menej osobných príbehov, …
Toto všetko je BUSHMAN.
A pretože chceme, aby si tú našu atmosféru nasal a našu filozofiu pochopil naozaj dokonale, rozhodli sme sa už čoskoro otvoriť novú rubriku: Bushman v detailoch. Priblížime Ti jednotlivé materiály a ich špecifiká, mrkneme na certifikáty kvality, prezradíme Ti, prečo sú niektoré naše gombíky z kokosu, rukoväte z bambusu alebo prečo väčšinu tričiek vybavujeme finálnym opraním …
Vďaka za pozornosť, sme radi, že v tom ideš s nami.
Tím BUSHMAN